Google Adsense

Tuesday, March 3, 2009

Penggunaan - Leesa Formula, Aloga Apply Gel


Penggunaan:
sapuan untuk kegunaan luaran sahaja.

Bahan / Ingredients:

1. Polysaccharides
- bahan-bahan polysaccharides seperti acemeann menggalak penyembuhan kulit dengan sifat anti-inflammatori dan anti-kuman.

2. Vitamin
- antara vitamin yang terdapat dalam aloe vera termasuklah Vitamin E, B (thiamine) niacin, B2 (riboflavin), choline dan asid folik dan B12 (yang susah didapati dari mana-mana tumbuhan lain).
3. Mineral
- sodium, potassium, calcium, magnesium, manganese, copper, zink, kromium dan besi adalah antara mineral yang penting untuk sistem badan yang boleh diperolehi dalam aloe vera.

4. Asid Amino
- asid amino (merupakan bahan utama protin) terdapat dengan banyaknya dalam aloe vera. Aloe vera memiliki 20 daripada 22 asid amino yang diperlukan oleh badan. 8 daripadanya diperlukan oleh badan tetapi tidak dihasilkan secara semula jadi oleh sistem badan.

5. Antiseptik
- terdapat 6 jenis agen antiseptik yang dibekalkan oleh aloe vera iaitu lupeol, phenol, urea nitrogen, asid salicylic, asid cinnamik dan sulfur.

6. Anti-inflammatori
- kehadiran asid lemak (campesterol & sitosterol) membolehkan aloe vera bertindak sebagai penyembuh kesan terbakar, melecet serta rheumatoid arthritis dan ulser dalaman dan luaran.

7. Anti-allergi - B
-sitosterol serta pelbagai asid lemak lain boleh mengubati penyakit alergi kulit.

Nett :70gm

kembali
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*